24. října 2014

Já bych všechny ty internety a počítače zakázala

„Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala.
Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně

Odpověď na anketní otázku deníku Metro v rubrice Můj názor (17. září 1999, s. 12) týkající se aféry s únikem dat o dvou a půl milionech uživatelů sporožirových účtů České spořitelny, které na internetu anonymě nabízel jeden ze správců její počítačové sítě.

Výrok si údajně vymysleli sami novináři Metra. Věta „Já bych všechny ty… zakázala.“ však zlidověla a byla často citována a parafrázována jako symbol jednoduchého a represivního řešení složitých problémů.

Zdroj: Wikipedie

1 komentář:

  1. Dobrý den, děkuji za tenhle článek. Možná to vypadá banálně, ale jelikož mě amatérsky zajímá i správa počítačových sítí, tak to pro mě hodně znamená. :) Osobně si nedovedu představit dnešní svět bez počítačových a internetových sítí, tak jak ho kdysi paní Pohlová (nebo tak nějak bylo to jméno, ne?) označila za zbytečný. Na druhou stranu – jestli to byla skutečně novinářská kachna, jaký to mělo (v tu dobu) význam? :)

    OdpovědětVymazat